Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Edward; Antony, James Soto
TitelStereotype Threat Reduction and Wise Schooling: Towards the Successful Socialization of African American Doctoral Students in Education.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 69 (2000) 3, S.184-98Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterBlack Students; Doctoral Programs; Elementary Secondary Education; Ethnic Stereotypes; Graduate Students; Higher Education; Intelligence; Preservice Teacher Education; Role Models; Socialization; Teacher Student Relationship
AbstractInterviewed African American graduate students in education to examine their experiences against the conceptual framework of stereotype threat and wise schooling strategies. Results showed that some departments significantly reduced stereotype threat and positively influenced students' academic career aspirations. Successful student socialization did not depend on optimal conditions for all six of the identified wise schooling strategies. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: